شنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۹

سرت را بالا بگیر؛ تو مصری هستی

درود خدا بر ملت آزاده و شجاع مصر و درود بر اندک شرافتی که حسنی مبارک در وجودش باقی مانده بود. دورد خدا بر تمام ملت های آزادی خواه که جهل و جور و فساد را بر نمی تابند و آن را واژگون می سازند.
سرت را بالا بگیر تو مصری هستی. دیشب وقتی مردم هلهله کنان ِ میدان تحریر و دیگر نقط مصر این شعار را می دادند در خودم احساس غرور می کردم؛ من مصری نیستم اما وجودم سرشار از شادی بود از اراده ی ملت مصر. در ابتدا به اندک شرافت باقی مانده حسنی مبارک هم درود فرستادم؛ آری، زیرا معتقدم مبارک می توانست بر سر قدرت باقی بماند منتها با اعمال کشتار خیابانی و استفاده از ارتش و گارد نظامی اما این کار را نکرد و پس از تحمل 18 روز مصر را برای مردم باقی گذاشت. به سابقه مبارک و اینکه چه کارهایی کرده است کاری ندارم. چیزی که برایم مهم است این است که ملت مصر دیگر مبارک را با تمام خوبی ها و بدی هایش دیگر نخواستند و او رفت. یکی از جلوه ای زیبای انسانی در تجمعات و تظاهرات مسالمت آمیز ملت مصر؛ عدم سر دادن شعار " مرگ بر" بود، ملت مصر آنقدر فهیم بود که فقط از مبارک می خواستند از قدرت کنار رود. شعار آنها " إرحل" بود, یعنی برو. دیگر شعار مهمشان " الشعب یرید إسقاط  النظام" بود یعنی " ملت خواستار سقوط حکومت است".
برای من فوق العاده منزجر کننده و دردآور و عصبانی کننده است که در یک نقطه ای ازجهان یکی از وحشی ترین, غیر انسانی ترین؛ ظالم ترین، جلادترین، بی شرف ترین، ریاکارترین، وحشی ترین، و .... رژیم ها که مردمش را زیر یوغ گرفته است ندای همراهی با ملت آزاده ی مصر سر می دهد و از با بی شرمی تمام وحشی گری های خودش را در گذشته ای نه چندان دور به کلی فراموش می کند؛ سرکوب و قتل عام ملت خودش را انکار می کند و باز با گسستاخی فراوان در امور داخلی کشوری مستقل و به مراتب آزادتر و دموکراتیک تر از خودش دخالت می کند و در تظاهرات های جیره خوارانش شعار ِ " مرگ بر مبارک" سر می دهد. ننگ و شرم ابدی بر این چنین رژیم شیطانی ای.

درود بر ملت بزرگ تونس، مصر، ایران
 سرت را بالا بگیر ، تو مصری هستی
سرت را بالا بگیر، تو ایرانی هستی

دوشنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۸۹

شکنجه سالیانه

یکی از بدترین شکنجه ها اینه که سرما بخوری! باز دفترچه بیمه, باز دکتر, باز مطب و منشی و سالن انتظار و نگاه های آدم های ناشناس زیر چشمی به همدیگه! باز شکستن سکوت با یک سرفه خشک, باز آقای دکتر, و باز داروخانه ... سرماخوردگی؛ چیزی که سالانه به حسابت واریز می کنند! بخوای نخوای!