دوشنبه، فروردین ۰۹، ۱۳۸۹

هنوزم دیر نشده

گفت رفتم رأی بدم.
گفتم واسه عراق؟
گفت آره انتخابات پارلمان
گفتم خب به کی رأی دادی
گفت بذار تعریف کنم ، رفتم توی حوزه .. دیدم همه ی دست اندرکاران حوزه ی انتخابیه همشون از بچه های حزب الدعوه و مجلس اعلایی ها  هستند . خلاصه یکی از مسوئلین حوزه رای گیری برای راهنمایی اومد و بعد از خوش آمد گویی و وارسی مدارک شناسایی گفت : این برگه ی رای دادن هست . اجازه بدید کمکتون کنم. بعد از ارائه توضیحاتی در مورد احزاب و ... بالاخره گفت شما باید اینجا رو علامت بزنید ( محل رای به حزب دولت قانون مربوط به نوری المالکی نحست وزیر کنونی) . که من برآشفتم . گفتم به تو چه ربطی داره که من به کی باید رأی بدم ... طرف که دید من مثل خیلی های دیگه نیستم گفت : ببخشید منظور خاصی نداشتم. حالا حزب مورد نظرتون رو بگید تا براتون توی لیست پیداش کنم .. من هم که دیدم خیلی لیسا بلند بالاییه گفتم : حزب العراقیة به رهبری ایاد علاوی!  هنوز جمله ام تموم نشده بود که تمام افراد سالن برگشتند و به من خیره شدند ... انگار که مرتکب کار اشتباهی شده ام ... قیافه هاشون بهت زده بود ... یکی شون گفت پسر جان این که ( ایاد علاوی) سکولاره ، بی دینه ، با ایران چپه ، بیا یا به آقای نوری المالکی رای بده با به آقای حکیم .... من هم بعد از کلی دلایل برگه رای را به داخل صندوق انداختم .. گو اینکه حتم داشتم تقلب صورت خواهد پذیرفت ... اما گفتم من که وظیفه ام رو انجام داده ام ... داشتم برمی گشتم که آقایی که ظاهرا رئیس حوزه رای گیری بود گفت : آقا هنوز هم دیر نشده اگر نظرت عوض شده بیا تا یک برگه رای دیگه بهت بدیم* !!!!!!!!!!

---------------------------------------------------
* احتمالاٌ مکالمات به زبان عربی بوده.

حالا پس از گذشت چند هفته از پایان رای گیری ها شاهد این نتایج هستیم

حرکت العراقیة به رهبری ایاد علاوی ( سکولار) = 91 کرسی
حزب دولت قانون به رهبری نوری المالکی ( دولت کنونی) = 89 کرسی
ائتلاف شیعی عمار حکیم و مقتدی صدر = 70 کرسی
ائتلاف کردها = 43 کرسی
----------------------------------------------------

شما چی فکر می کنید؟ کدام حزب و جناح به نفع ایران است؟
با اینکه خودم  سکولار هستم اما به هیج وجه با آمدن ایاد علاوی روابط خوبی بین ایران و عراق پیش بینی نمی کنم... هنوز روابط خصمانه و سرد دولت موقت ایاد علاوی با ایران در خاطرم هست با اون وزیر دفاع بی منطق و بی سوادش ( حازم شعلان)

به نظرم نوری المالکی سخت پشیمان هست که درخواست عمار حکیم را برای ائتلاف نپذیرفت چون اگر این کار را میکرد با اکثریت 2برابر از ایاد علاوی پیشی گرفته بوندند اما حالا باید هر دو به رهبری ایاد علاوی به دولتی ائتلافی زیر نظر علاوی گردن نهند
----------------------------------------------------

البته این وسط ایران بازنده اصلی خواهد بود  سعودی ، مصر ، اردن و آمریکا به ظاهر می خندند تا بعد.

۲ نظر:

یلدا گفت...

این روزها از این اخبار بیرون کشیده ام. دیگر گوش نمی کنم. هدفهایم تغییر کرده اند. دارم برای خودم می جنگم. برای آینده ای که تا به حال زیادی به قهقرا رفته. برای همین آقای سکولار و به قول جاهل ها بی دین یا آن یکی که دولت کنونی را دارد برای من فرقی نمی کنند. حتی وقتی صحبت روابطشان با ایران می شود ، واژه ی ایران برای من معنی حکومت و دولت اینجا را می دهد نه خاکی که درش هستم. همه چیز این روزها همینقدر آشفته است. من فقط دارم برای خودم تلاش می کنم. جواب سوالتان را هم در وبلاگ دادم.

جنون ِ جنوبي گفت...

من نظر خاصی ندارم . یعنی نباید داشته باشم و در خصوص امور داخلی کشوری دیگر اظهار نظر کنم !!!. اما تنها چیزی که می توونم بگم فقط تبریک به مردم عراقه که به خوبی دارند دموکراسی رو تمرین می کنند .