دوشنبه، اردیبهشت ۲۷، ۱۳۸۹

بت که شاخ و دم ندارد!

با اینکه امروز( یعنی دیروز) از پایانه اتوبوسرانی آزادی ( پارک ملت) ؛ اتوبوس سوار شدم و به خانه آمدم، اما زحمت این را به خودم ندادم که بروم و مجسمه های داخل پارک ملت را یک به یک و سیر تماشا کنم و احیاناً تعدادی هم عکس به همراهشان بیندازم.
با اینکه خانه یمان نزدیک تندیس و میدان و بلوار ابوالقاسم است اما هنوز یک عکس با اوندارم، یادم باشد با او نیز عکسی بیندازم.
وقتی در پایتخت عزیزمان ، وضع بدینگونه است از مشهد بی در و پیکر چه انتظاری می شود داشت!
خودمانیم ها! این روزها، برادران محترم دزد به روش های کلاسیک روی آورده اند و به ما یادآوری می کنند که روش های قدیمی هنوز هم مثمر ثمر است: برادرانی عمدتاً از شاخ آفریقا با کشتی های بسیار بزرگ تر از خود شاخ به شاخ می شوند و آدم را به یاد فیلم ها و کارتون های دزدان دریایی دار می اندازند. در تهران اما وضعیت به گونه ی دیگری رقم می خورد. این تلاشگران عرصه ی سرقت مجهز به آخرین فن آوری روز مانند جرثقیل های آخرین مدل کاترپیلار مجسمه های چند تنی میادین بزرگ تهران را در شب روشن به تاراج می برند.

پ.ن.1: شبا که ما تو خوابیم ؛ آقا پلیسه بیداره
پ.ن.2: مجسمه سازی در صدر اسلام بسیار مورد استقبال قرار گرفت !!!



۱۰ نظر:

یلدا گفت...

مردم را خر فرض کرده اند ‍!!! اینطوری از راه نمایش سرقت می خواهند فرهنگ سازی کنند. می خواهند مجسمه های آنهایی که طرف خودشان بوده اند را به حلقوم مردم بدهند. پس فردا به جای مجسمه ی دانشگاه ما هم مجسمه ای شنیع از ا.ن. را نصب می کنند ‍ ‍‍!! می دانی ؟ داریم به قهقهرایی می رویم با سرعتی عجیب! اما تاریخ جایی می ایستد.

سلمان گفت...

ولی من از این بابت خوشحالم
چون با این کارهاشون دارن با آخرین سرعت چاه عمیقی رو واسه خودشون حفر میکنن که دیگه بیرون اومدن ازش محاله
منتظر مدفون شدنشون هستم
باور کن اون لحظه زیاد دور نیست

مرجان گفت...

كلا چه معني داره ايراني ها از گذشتشون چيزي بدونن؟؟؟
گذشته از سال 57 شروع ميشه قبل از اون كه توي غار زندگي ميكرديم و گذشته اي نداشتيم
و وقتي توي غار بوديم و بلد نبوديم حرف بزنيم چه معني داره نمادي از اون موقع جلوي چشم باشه؟!!!!

یازده دقیقه گفت...

وقتی به راحتی تاریخ ما را ازمان می گیرند، مجسمه ها دیگر جای خود دارد رفیق...وقتی به این چیزها فکر میکنم جدن سر درد می شوم...

mahdi.driver گفت...

من همیشه گفته ام و میگم.این اتفاقات تنها برای درگیر کردن ذهن مردم است تا مردم رااز اندیشیدن به چیزهایی که باید بیاندیشند بازدارند

زکریا گفت...

بدبين نيستم اما واقعا تو اين مملكت بايد هرچيزي رو از ديد سياست تحليل كرد . از بين بردن تاريخ . تحميل كردن تاريخ خود خواسته . و ...
طراح يكي از مجمه ها هم زهرا رهنورد بود . راستي اين زن همسر كي بود ؟؟

امیر گفت...

البته مرتضی جان شما حواست نیست ها! برادران محترم دزد این پروژه را چند سال پیش از مشهد شروع کردند! فلکه ضد که یادت هست! یادم میاد دلیل همان هایی که تندیس فلکه ضد را برداشتند این بود که این تندیس جلوی دید حرم مطهر را برای زائران مسدود کرده است!!!

پروفسور دبليو گفت...

شنيدي كه سازمان زيباسازي اعلام كرد خودمون ورشون داشتيم!

پروفسور دبليو گفت...

اگه شعر دوس داشته باشي حيفه احمدرضا احمدي رو نشناسي

میکائیل گفت...

ب..........له!!
اصولاً...
ببخشید یادم رفت چی میخواستم بگم!!!