سه‌شنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۹

فاشیسم


فکر می کنید فاشیسم  یعنی چه و فاشیست یعنی که؟ اگر می خواهید تصور ذهنیتان  از واژه های "فاشیسم" و "فاشیست" منحصر به دوران جنگ جهانی دوم و آلمان و ایتالیا و هیتلر و موسولینی نباشد؛ پیشنهاد می کنم کتاب "تلقی فاشیستی از دین و حکومت" از اکبر گنجی را مطالعه کنید.

به نظر من کسانی که به خانه ی آیت الله صانعی حمله می کنند و چنین آزادانه به وحشیگری می پردازند فاشیست هستند و از فاشیسم خاص خودشان دفاع می کنند.

۷ نظر:

سلمان گفت...

به این میگن مُسلمیسم!

چه انتظاری داری؟ اسلام ِ واقعی همینه برادر ِ من

Unknown گفت...

بیشتر از همه این روزها فاشیسم را در حرکات صورت ا.ن می بینم. وقتی پی در پی لب می گشاید از لبهایش چیزی جز دروغ توان بیرون آمدن ندارد. این وحشی ها ته مانده ی گروهی هستند که حکومت توانسته مغزشویی کند و برای خودش نگه دارد. حکومتی که طرفدارانش دسته ای وحشی مغز شستشو شده باشند به کجا می رود.. خودشان می دانند. . فعلا خودشان را زده اند به کوچه ی علی چپ !

Morteza گفت...

(به سلمان)
کاملاً مخالفم... این مسلمیسم نیست ... این فاشیسم است ... در مورد اسلام واقعی هم به نظر من واقعیت این است که اسلام واقعی یا غیر وافعی نداریم چون هرکسی تفسیر خودش از اسلام را ارائه می کند. در صدر اسلام هم این شقاق ها بود. شما که نمی خواهید در اینجا رو تخته کنند

mahdi.driver گفت...

ولی از فاشیسم و این حرفها گذشته حاج آقا عجب گاو صندوقی تو خونش داشته

یک مالیخولیایی گفت...

این وحشی هایی که من می بینم فقط به خاطر دفاع از یه وحشی گری بزرگتر ممکنه از وحشی گری دیگه ای دفاع نکنن.

مرجان گفت...

واقعا متاسف شدم

میکائیل گفت...

اینجا چی شده ؟
زلزله اومده؟